השביל המוצל חולף בצילם של עצי דולב עבותים, ומדי פעם בפעם חוצה פלגים רדודים המצטרפים לנחל השוצף האחת היא "בריכת שכשוך" להנאת המטיילים, והשנייה משמשת גן מקלט לצמחי מים נדירים, כגון נופר צהוב ומרסיליה זעירה, שכמעט שנכחדו מהטבע בארץ
שימו לב שבהמשך הדרך יש פניה חדה ימינה לכיוון ירידה במדרגות ממש לפני שמגיעים לטנק עצמו ההליכה בחזרה לחניון היא על שביל סלול ונוח להליכה לאורך המטעים — השביל אינו מוצל

נחל שניר

לאחר כ-20 דקות פונים שמאלה עם השביל ומגיעים לשער מסתובב חד-כיווני.

טיול לטנק הסורי בבניאס מסלול מקסים שמגיע למים
בחודשי החורף השביל נסגר מדי פעם בשל זרימה חזקה
שמורת טבע נחל שניר
בעונת החורף יתכנו הצפות על השביל
טיול
בוויז בית עלמין שניר , ניתן לחנות את הרכבים בכניסה לבית קברות ומשם ממשיכים בהליכה רגלית לעבר הטנק
ראשיתו בנקודה הנמצאת 30 ק"מ מצפון-מזרח לעיירה הלבנונית , והוא נקרא כאן בשם ואדי עין-חרשה, ובהמשך — ואדי אל-פטר לצד האמה המרשימה, הבנויה אבני בזלת, נטוע עץ תאנה ותיק, הנותן את פירותיו המתוקים בקיץ
הדולב הוא עץ נשיר, שעשוי להגיע לגובה של 15 מטרים ולגיל מופלג של מאות שנים חשוב להצטייד בבגדי החלפה ונעלי הליכה במים, כובע ושתיה

נחל שניר

בכניסה לשמורה תקבלו עלון בו תמצאו את מפת השמורה עם פירוט המסלולים —.

טיול לטנק הסורי בבניאס מסלול מקסים שמגיע למים
חלק מהמסלול חשוף לשמש כך שבימים חמים עדיף להגיע בשעות מוקדמות
השביל התלוי בבניאס — המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם — נחל חרמון תחתון — נבי יהודה — באזור הזה תוכלו להגיע לכמה נקודות קרובות למים ולהנות משכשוך
שמורת טבע נחל שניר
נחל שניר מתחיל את דרכו במורדות המערביים של הר החרמון החל מגובה של כ-1,550 מ' מעל פני הים
במחלף אחיהוד חוברים לכביש 90, ממשיכים בו צפונה וחוצים את העיר קריית שמונה אסור להדליק כאן אש או לעשות קמפינג
חלק מהמים המוטים מהדן משמשים להנעת קטנה כ־2 מגה-ואט הנמצאת מעט ממערב לגשר שניר אם אתם מחפשים מקום לקיים בו קמפינג נמליץ בחום על קמפינג הבניאס שנמצא ממש בצמוד לכאן

טיול מים ובריכות בנחל שניר: לא תרצו לפספס את זה

העיקרי שמבין פלגים אלו הוא חלק ממפעל חצבני-דן, שנועד לניצול מי הדן ל באזור.

שמורת נחל שניר (חצבאני)
נחל שניר נשפך לירדן סמוך לקיבוץ שדה נחמיה
הצטננות בנחל שניר
דרך אגב לכל השואלים כנראה מדובר בטנק T-34, טנק קשהיה פאר היצירה של הרוסים במלחמת העולם השניה
נחל חרמון הבניאס בשאר ישוב
ממשיכים ללכת לפעמים בתוך הנחל ולפעמים על הגדה שלו, ההליכה מוצלת ברובה ויש הרבה מקומות שניתן לעצור בהם ולשכשך את הרגליים בנחל